 |
Forum Osiedle przy Młynie - Reda
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mahon
Trochę już popisał
Dołączył: 27 Gru 2006
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 19:53, 05 Lut 2009 Temat postu: Podatek od nieruchomości |
|
|
Witam, mam pytanie do znawców bo jestem niezorientowany:
czy odbierając mieszkanie od SEMEKO mamy obowiązek zgłosić ten fakt do urzędu miasta albo gminy? Podobno jest na to 30 dni i w zależności od wielkości udziału w gruncie, który każdy z nas ma, jest obliczany podatek. Podobno grożą też jakieś sankcje za niedopełnenie tego obowiązku.
Proszę o pojaśnienie bo być może jestem nieświadomy.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adblock
Powieściopisarz
Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Reda
|
Wysłany: Czw 23:16, 05 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Ja nic nie zgłaszałem. Sam przysłali rachunek do zapłaty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciej
Początkujący
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 6:10, 06 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Na podstawie kwitu odbioru mieszkania możesz się już zameldować w urzędzie Redy i dopiero po zameldowaniu masz obowiązek w ciągu 30 dni wyrobić nowy dowód inaczej grożą karami. Wydaje mi się o ile dobrze pamiętam, że należy w skarbówce złożyć jakiś nip czy pit ale tego nie jestem do końca pewny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
knieznan
Pismak
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Reda Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Pon 14:04, 09 Lut 2009 Temat postu: Re: Podatek od nieruchomości |
|
|
mahon napisał: | Witam, mam pytanie do znawców bo jestem niezorientowany:
czy odbierając mieszkanie od SEMEKO mamy obowiązek zgłosić ten fakt do urzędu miasta albo gminy? Podobno jest na to 30 dni i w zależności od wielkości udziału w gruncie, który każdy z nas ma, jest obliczany podatek. Podobno grożą też jakieś sankcje za niedopełnenie tego obowiązku.
Proszę o pojaśnienie bo być może jestem nieświadomy.
Pozdrawiam. |
Trzeba zgłosić się do urzędu w celu ustalenia wysokości podatku od nieruchomości. Sankcji raczej żadnych nie powinno być ... ja dostała wezwanie, bo też nie pomyślałam, ale wszystko skończyło się spokojnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warmus
Pismak
Dołączył: 04 Cze 2006
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: 37b
|
Wysłany: Wto 17:06, 10 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
trzeba zgloscic w urzedzie miasta bo mozna dostac kare
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mahon
Trochę już popisał
Dołączył: 27 Gru 2006
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 18:20, 12 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
OK, a jak ktos sie nie zamelduje? Skoro na razie nie mieszkam w Redzie to nie widze powodu meldowania sie.
Poza tym cos takiego jak meldunek zniknie od polowy roku. Nawet w Rosji nie ma juz obowiazku meldunkowego. Mam nieruchomosc - place podatek i koniec.
Dzieki za odpowiedzi, jezeli ktos wie cos wiecej to prosze pisac.
Pozdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 10:29, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Ja jak podpisywałam akt notarialny to mój notariusz wysyła również taki akt do gminy i oni na tej podstawie wiedzą że tam coś mam więc nawet jak ktos nie jest tam zameldowany to w akcie notarialnym jest spisany z dowodu aktualny adres i prawdopodobnie gmina wysle na ten właśnie adres wiele jest na osiedlu właścicieli którzy nie mieszkają a od samego początku tylko komuś wynajmują mieszkania.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 10:30, 16 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cichygd
Moderator

Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:30, 02 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
czy ktoś ma przykład jak poprawnie wypełnić ten papier IN-1 (Informacja w sprawie podatku od nieruchomości) bo dziś coś takiego dostałem z urzędu miasta:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
keves
Początkujący
Dołączył: 08 Kwi 2007
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Młyńska 11 Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:29, 02 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Hejka........najprościej będzie jak podejdziesz do Urzędu Miasta na Puckiej. Wielkości udziałów w nieruchomości są zapisane w Akcie Notarialnym ,ale powiem Ci szczerze nie jest łatwo to wyłapać. Bardzo pomocny jest gość który się tym zajmuje w Urzędzie- kompetentny i chętnie pomaga ,ma też kopię Twojego Aktu Notarialnego( o ile dobrze pamiętam).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
anikia
Powieściopisarz
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: 13 Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Pon 20:42, 02 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
nam ten druk wypelnila pani, my wpisalismy tylko dane, skladalismy druk po odbiorze aktu notarialnego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mahon
Trochę już popisał
Dołączył: 27 Gru 2006
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:14, 02 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Ja na podstawie aktu notarialnego powpisywałem tam powierzchnie do opodatkowania (mam tez piwnicę) jak zaniosłem to okazało się za dużo, facet który tym się zajmuje w urzędzie wyjął kopię mojego aktu notarialnego i od ręki powiedział mi ile wpisać, w sumie do teraz nie wiem ile i jakich udziałów mam w części wspólnej, ile w gruncie a ile powierzchni użytkowej W akcie są dziesięciotysięczne całości, do podatku potrzebne są metry kwadratowe, opodatkowane są nie wszystkie metry których jesteśmy właścicielami, skomplikowane to jest. W każdym razie nie ma co się spieszyć, sami przyślą wezwanie po podpisaniu aktu notarialnego. 50 m2 mieszkania + 5 m2 piwnicy = 40 zł podatku rocznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
alex0681
Trochę już popisał
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Wto 9:37, 03 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
NAm tez wszytsko sami przysałali donosnie podatku od nieruchomosci, wyopelnilam tylkodnasze dane a te cyferki to Pani na miejscu w urzedzie powiedzila mi jakie wposaci gdzie,wszystko trwalo 3 minuty i mamy z głowy.A kase nalezy wplacic na konto urzedu,niestety nie mozna tego zrobic na miejscu w kasie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|